loading...
asman
asman بازدید : 59 دوشنبه 28 فروردین 1402 نظرات (0)

این روز ها فضای وب بسیار شلوغ شده است و همه افراد به دنبال کسب درآمد به این فضا وارد شدند. اما بسیاری از آنها بعد از مدتی به سختی شکست می خورند و این راه را رها می کنند. یکی از دلایل آن به درستی تولید محتوا نکردن است. به همین دلیل من تصمیم گرفتم تا در وبلاگ زر ممبر به مطالبی پیرامون تولید محتوا بپردازم بلکه افراد بیشتر با آن آشنا شوند. اولین قدم برای تولید محتوا داشتن ابزار مناسب است. در این مطلب به شما ابزار مورد نیاز تولید محتوا را معرفی می کنم.

برای تولید محتوا نیاز به ابزار خیلی خاص و عجیب غریبی نیست فقط یک سری پیش نیاز ها نیاز است که اگر بتوانید همان ها را فراهم کنید می توانید کار خود را شروع کنید. از آنجایی که هر سبک از تولید محتوا نیازمند ابزار خاص خودش است بنابراین ما در چندین بخش جدا به ابزار مورد نیاز هر سبک از تولید محتوا می پردازیم.

ابزار مورد نیاز تولید محتوا

ابزار لازم برای تولید محتوا به سه صورت متنی، صوتی، تصویری می باشد که هر کدام از آنها مزایا و معایب و پیچیدگی های خود را دارد.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی ساده ترین نوع تولید محتوا است که نیاز به ابزار خیلی خاصی نیز دارد و با چند نرم افزار ساده می توانید کار خود را شروع کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

اولین ابزاری که نیاز دارید مربوط به تحقیق کلمات کلیدی می شود. برای اینکه یک محتوای خود تولید کنید باید بدانید درباره‌ی چه چیز هایی باید تولید محتوا کنید. ابزار های مختلف پولی و رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از بین ابزار های رایگان kwfinder بهترین گزینه ای است که می توانید پیدا کنید.

نرم افزار ورد

نرم افزار ورد پایه و پیش نیاز نوشتن است. اگر در خود سایت شروع به نوشتن می کنید یا اینکه از نرم افزار های دیگری استفاده می کنید بهتر است به خود نرم افزار ورد مهاجرت کنید. این نرم افزار هم امکانات و محیط کاربری بهتری دارد و هم از قابلیت سیو خودکار پشتیبانی می کند. یعنی شما می توانید این نرم افزار را طوری ست کنید تا بعد از گذشت مثلا هر 1 دقیقه به صورت خودکار فایل متن شما سیو شود یا یک وقت مطلب شما و وقتی که گذاشتید از بین نرود.

نرم افزار ویراستیار

یکی دیگر از نرم افرار های ضروری ویراستیار است. اگر سایت شما یا مجموعه شما آنقدر بزرگ نیست که فردی برای ویراستیاری ندارد  بهتر است از این برنامه حتما استفاده کنید. این برنامه در واقع غلط های املایی و نگارشی شما را اطلاح می کند. این نرم افزار کاملا رایگان است و می توانید بر روی خود ورد آن را نصب کنید. ویراستیار یک ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا متنی به حساب می آید.

فتوشاپ

محتواهای متنی نیاز به عکس دارند که برای ادیت عکس بهترین نرم افزار فتوشاپ است. استفاده از فتوشاپ خیلی سخت نیست و می توانید با کمی آموزش دیدن در حد مبتدی آن را بلد شوید و از آن استفاده کنید.

نقش مخاطب

بهتر است یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد. یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، نمایشی زنده از محصول شما را نمی‌خواهد؛ اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را که به آنها کمک کند تا مشکلشان را بهتر بشناسند، می‌خوانند.

در مرحله تصمیم گیری، نیاز به دانستن همه راه حل‌های ممکن نیست، آن‌ها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان می‌دهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید. در اینجا راهنمای بهترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد:

  • آگاهی: Whitepaper، ارسال بلاگ، چک لیست، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه
  • ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، ماتریس مقایسه، الگو
  • تصمیم گیری: نسخه نمایشی، آزمایش رایگان، راهنما محصول، مشاوره، کوپن

بیشتر بازاریابان محتوا همیشه کیفیت را در اولویت قرار داده‌اند و نیازهای اطلاعاتی مشتری از طریق پیام‌های فروش در اختیارشان گذاشته‌اند؛ اما ما روی ساخت اعتماد و اقتدار با اصالت تمرکز داریم، نه ترفندهای فروش.

مهم‌تر از آن، رسانه‌های تصویری در سال ۲۰۲1 در شرایط جالب و جدیدی قرار می‌گیرند. پس بهتر است در این سال، دنبال بازاریاب‌های نوآور باشید تا مرزهای ایجاد محتوا را تحت فشار قرار دهند.

در واقع بهتر است به دنبال محتوای فوق هدفمند، تعهد بیشتر به رویکرد مشتری اول و به طور کلی محتوای بهتر برای در اختیار گرفتن کنترل مخاطبان باشید.

asman بازدید : 55 سه شنبه 04 بهمن 1401 نظرات (0)

تکنیک های تسلط بر ضمیر ناخودآگاه خود و استفاده از قدرت آن

تمامی انسان های این جهان دارای یک سری ترس ها و باورها هستند که در ضمیر ناخودآگاه آنها دفن شده است و مانع پیشرفت آنها در زندگی می شود. بنابراین بسیار اهمیت دارد که معجزه ضمیر ناخودآگاه و در واقع روش هایی برای کنترل ضمیر ناخودآگاه را بدانیم. برخی از تکنیک های تسلط بر ضمیر ناخودآگاه به شرح زیر است:

  1. تکرار جملات تاکیدی : جملاتی مخالف با باورهای محدودکننده قدیمی و برداشت های فرد، مثلا تکرار جمله این دنیا پر از برکت و فراوانی هاست. شما حتی می توانید با فرمان به ضمیر ناخودآگاه از جملات تاکیدی استفاده کنید. تعداد دفعات تکرار شما بسیار اهمیت دارد و بهتر آن است که در طول روز صدها بار تکرار شود. در واقع با این کار شما فرمان به ضمير ناخوداگاه تان می دهید تا در جهت جذب انرژی های مثبت قدم بردارد.
  2. تجسم سازی: یکی دیگر از روش هایی برای تربیت ضمیر ناخودآگاه است. حداقل روزی یک مرتبه در مکانی آرام و ساکت بنشینید طوری که سر، گردن و ستون فقرات به طور عمود و در یک راستا قرار بگیرن، چشمانتان را ببندید و با دم و بازدم ذهن و عضلات بدنتان را رها کنید. آن گاه هر آن چه دوست دارید را همراه با جزئیات کامل تجسم کنید. حواس 5 گانه خود را در این تکنیک به کار گیرید. یعنی آن که آن قدر عمیقاً تجسم سازی کنید که بتوانید صدا، حس و بقیه جزئیات و ویژگی ها را با تمام وجود احساس کنید. با تمرین و تکرار این کار تسلط بر ضمیر ناخودآگاه را به دست خواهید آورد. وانمود کنید که به شخص مورد نظرتان تبدیل شدید. این یعنی آن که به گونه ای رفتار کنید انگار در همین لحظه در موقعیت و شرایط دلخواه خود در زندگی قرار دارید.

پاکسازی ضمیر ناخودآگاه

افراد برای پاکسازی ضمیر ناخودآگاه خود از افکار منفی ثبت شده، باید تلاش بسیاری بکنند چرا که ضمیر ناخودآگاه از طریق تکرار یادگیری مطالب را می آموزد و قاعدتاً پاکسازی مطالب ثبت شده کار سخت تری خواهد بود. در واقع تسلط بر ضمیر ناخودآگاه با تمرین و تکرار به دست می آید. در ابتدا تمامی انسان ها دارای افکار مثبت و منفی در ضمیر ناخودآگاه و خودآگاهشان هستند. هر فردی که به این دنیا می آید ذهنش مانند لوحی پاک است که به مرور زمان دیگران خاطراتی در این لوح ثبت می کنند و این خاطرات از تمامی لحظه های خوب و بد نشات می گیرد. روش های پاکسازی ضمیر ناخودآگاه به شرح زیر است.

  1. انجام مدیتیشن با نفس عمیق: این عمل که یکی از راهکارهای اساسی برای نفوذ به ضمیر ناخودآگاه نیز هست آرامش درونی شما را بیشتر کرده و افکار مثبت را جایگزین افکار منفی می کند.
  2. نوشتن افکار منفی روی کاغذ: افکار منفی خود را روی کاغذ بیاورید و آنها را پاره کنید یا از بین ببرید. این کار انرژی های منفی درون شما را تخلیه می کند و علاوه بر پاکسازی تسلط بر ضمیر ناخودآگاه را نیز بالا می برد.
  3. از بین بردن سوالات ایجاد شده در ضمیر ناخودآگاه: برای این کار بهتر است در ابتدا تمامی پاسخ های منطقی را در برگه ای بنویسیم و بعد آنها را با خود تکرار کنیم. زیرا که مطالب از طریق تکرار در ضمیر ناخودآگاه جای می گیرند.
  4. ارتباطات: با هر شخصی که احساس می کنید می تواند به روح و پاکسازی ضمیر ناخودآگاه تان کمک کند ارتباط بگیرید و در عین حال از اشخاص منفی هم دوری کنید. بدین گونه پاکسازی منجر به تسلط بر ضمیر ناخودآگاه شما خواهد شد.
  5. سفر کردن به منظور تخلیه افکار منفی: دیدن مناظر مختلف و تنوع در محل زندگی شما تغییراتی در شما به وجود می آورد که این موضوع در بحث پاکسازی بسیار موثر است.
  6. افرادی که شما را آزرده خاطر کرده اند ببخشید: داشتن احساسات انتقام و تنفر خود تداعی کننده انرژی های منفی است و هر چقدر از این انرژی ها بیشتر دور بمانیم شخصیت مثبت تری خواهیم داشت و در نتیجه زندگی برای ما با شادی بیشتری همراه خواهد بود.
asman بازدید : 158 یکشنبه 18 خرداد 1399 نظرات (0)

۱ – استفاده از رسانه‌های اجتماعی را کاهش دهید. ممکن است شما در استفاده از رسانه‌های اجتماعی آن هم در زمان‌های مختلف لذت ببرید، و حتی از اینترنت برای جستجوی مطلبی خاص، استفاده کنید. البته ممکن است در اینترنت جستجو کرده باشید که: آیا من برای چک کردن فیس بوک وسواس دارم؟ فناوری‌ها و رسانه‌های اجتماعی همگی می‌توانند کاملا اعتیاد آور و وقت گیر باشند. در حالت مثبت، شما قادر به بر قراری ارتباط هستید و حتی ممکن است با افراد گوناگونی در سراسر جهان ارتباط بر قرار کنید. در حالت منفی قضیه، ممکن است فکر کنید که در خارج از منزل زمان زیادی را صرف ارتباطات شخصی با افراد به صورت حضوری کرده اید و این در حالی است که این ارتباطات حضوری مداوم می‌تواند به کاهش احساس تنهایی و انزوا کمک فراوانی کنند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷ در مجله پزشکی امریکایی نشان می‌داد که استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس بوک، اسنپ چت، تلگرام و اینستاگرام با حس انزوای اجتماعی افراد ارتباط دارد. این مطالعه که بر روی ۱. ۷۸۷ بزرگسال بین ۱۹ و ۳۲ سال امریکایی انجام شده بود، بیان می‌کرد افرادی که در روز تمایل دارند بیشتر از دو ساعت از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند، خطر ابتلا به افسردگی و احساس تنهایی در آن‌ها دو برابر بیشتر است. زمانی که صحبت از از انزوا و تنهایی می‌شود، مهم است که تاثیر رسانه‌های اجتماعی و استفاده از فناوری‌ها را بر روی کودکان در نظر بگیریم. یک مطالعه که توسط انجمن سلطتنی بهداشت عمومی بریتانیا منتشر کرده بود از تاثیر منفی شبکه‌های اجتماعی – که در صدر آن‌ها اینستاگرام بود – در بهداشت روانی جوانان پرداخته بود. در این گزارش آمده است که کاربران نوجوان اینستاگرام به صورت ناخواسته به مقایسه زندگی عادی خودشان با بدن‌های بی نقص مدل‌ها، سفر‌های رویایی و تصاویر غیر واقعی روتوش شده می‌پردازند که این به خودی خود سبب می‌شود تا آن‌ها دچار افسردگی، انزوا، تشویش و اضطراب شوند. در مرحله دوم، اسنپ چت و سپس فیس بوک، توئیتر و یوتیوب قرار داشتند. این مسئله کاملا مربوط به شما می‌شود که به فرزندانتان اجازه دهید تا در کدام شبکه‌های اجتماعی شرکت داشته باشند و یا کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنند، اما کاهش زمان استفاده از تکنولوژی‌ها به طور کلی می‌تواند تاثیر فراوانی در زندگی شما داشته باشد و در واقع به کاهش احساس تنهایی کمک کند. یکی از بهترین شیوه‌ها برای کاستن این ارتباطات، قطع کردن اتصال اینترنت است، به ویژه در زمان هایی که شما در کنار عزیزانتان هستید و یا در حال انجام کاری لذت بخش می‌باشید. بهتر است در برخی مواقع گوشی‌های خود را خاموش کنید و زمان‌های کمی را به بررسی ایمیل‌ها و پیام‌های دریافتی اختصاص دهید، این مسئله را همیشه به خاطر داشته باشید که شما هرگز نمی‌توانید لحظات گران قیمتی که از دست رفته اند را به عقب بر گردانید تا دوباره آن‌ها را تکرار کنید و لذت ببرید. چگونه منزوی نباشم

asman بازدید : 72 شنبه 17 خرداد 1399 نظرات (0)

مناظره در لغت به معنی با هم نظر کردن، فکر کردن در حقیقت و ماهیت چیزی است. در واقع به مجادله و نزاع با همدیگر و بحث با یکدیگر در حقیقت و ماهیت چیزی مناظره گویند. مناظره استفاده از فنون جدل بر پايه ي مقدمات مشهور مناظراتي است كه معمولا با استفاده از ابزار سؤال و جواب ايجاد ميشود و سائل يا مجيب هر يك در موقعيت مورد نظر خود بايد با احكام مناظراتي از تنگناي جدل خارج شوند. استاد محمد علي حسينيان در شرح كتاب ٣٨راه پيروزي در بحث اثر فيلسوف شهير آرتور شوپنهاور مشهور باز و كلي در پاسخ سؤالات مطروحه از طرف مناظراتي و جزئی سؤال پرسيدن و محدود نمودن قلمرو سؤال سائل را از مهمترين روشهاي مناظراتي قلمداد مينمايد سؤال و جواب یا مناظره یا پرسش و پاسخ یا گفتگو یا مراجعه؛ آن است که متکلم آنچه را که بین دو کس واقع شده، در شعر به‌صورت پرسش و پاسخ یا پیغام و جواب به لفظی بلیغ و با اسلوبی لطیف بیان کند، و تمام شعر مبتنی بر پرسش و پاسخ یا گفتگو باشد. به عبارتی دیگر، در اصطلاح ادبی، شعر یا نثری است که در آن دو چیز یا دو کس در مقابل هم قرار می‌گیرند و بر سر موضوعی با هم به بحث و گفت و گو می‌پردازند تا سرانجام یکی بر دیگری غالب آید و نتیجهٔ دلخواه و از پیش معلوم، حاصل شود. در این نوع شعر معمولاً، در مصرع یا بیت اول سؤال به میان می‌آید و در مصرع یا بیت دوم جواب آن داده می‌شود و شکلی از گفتگو را ایجاد می‌کند و مخاطب را در جواب شعری و لذت هنری شعر سهیم می‌کند. نمونه‌های این صنعت از نخستین برهه‌های پیدایش ادبیات فارسی وجود دارد. مانند: «گفتگوی زاغ سیاه و باز سفید» در دیوان عنصری و سؤال و جواب‌های عاشقان و معشوقان، اشیاء و آدم‌ها، آدم‌ها با آفریده‌های ذهنی؛ نمونه‌های موفق سؤال و جواب را در شعر حافظ، مولانا، نظامی گنجوی، پروین اعتصامی و دیگر شاعران و نویسندگان بزرگ می‌توان دید. در این طرز سخن، کلماتی که بیان‌گر سؤال و جواب هستند به‌کار می‌رود مانند: گفتم، گفتا. «مناظرهٔ خسرو با فرهاد» در مثنوی خسرو و شیرین نظامی گنجوی، نمونه‌ای از این آرایه است: نخستین بار گفتش کز کجایی بگفت از دار ملک آشنایی نمونه‌ای از پروین اعتصامی: محتسب مستی به ره دیده و گریبانش گرفت مست گفت ای دوست این پیراهن است افسار نیست گفت مستی زان سبب افتان و خیزان می‌روی گفت جرم راه رفتن نیست ره هموار نیست سؤال و جواب مرهون عوامل دیگری هم هست؛ از جمله: اسلوب حکیم (به این معنا که شنونده، سخن یا پاسخ گوینده را به معنی دیگر حمل کند. این تبدیل و تغییر معنا را در اصطلاح اسلوب حکیم می‌گویند)، حسن مناظره چیست؟ تعلیل، تشبیه و جناس.

asman بازدید : 55 پنجشنبه 15 خرداد 1399 نظرات (0)

در زمان پرزنت کردن شما تبدیل به رهبری می‌شوید که قرار است برای دیگران سخنرانی کند. سعی کنید یاد بگیرید که رهبران بزرگ چگونه رفتار کرده و دیگران را به سوی خود جذب می‌کنند . در هنگام پرزنت کردن سعی کنید همواره منافع و نیازهای طرف دیگر را در نظر داشته باشید. پرزنت را میتوان به یک جاده دو طرفه تشبیه کرد. اگر شما بتوانید به خوبی صحبت کنید طرف دیگر نیز به خوبی به حرف های شما گوش فرا خواهد داد. داشتن صداقت میتواند یک استراتژی خوب در پرزنت کردن باشد. صداقت شما باعث جلب اعتماد طرف دیگر خواهد شد. جذاب باشید سعی کنید به خود احترام بگذارید. تنها دراین صورت است که دیگران نیز به شما احترام خواهند گذاشت. اگر میخواهید جذابیت بیشتری داشته باشید بهتر است دانش و اگاهی خود را افزایش دهید. قدرت در وجود همه انسانها قرار دارد اما این بستگی به خود شما خواهد داشت که چگونه توانایی های خود را به دیگران ارائه می‌دهید. در پرزنت کردن زبان شما، مانند ابزاری است که به شما کمک می کند تا توانایی‌هایی را که در اختیار دارید به دیگران ارائه دهید. پس سعی کنید از این ابزار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. از مهمترین راهکارهای پرزنت کردن برانگیختن انگیزه ها انگیزه عامل دوم که برای پرزنت کردن باید مورد توجه قرار دهیم، برانگیختن انگیزه ها می باشد. چه انگیزه هایی در خرید های خود داریم؟ خریدهای ما بیشتر به چه انگیزه ای بوده است؟ ترس؟ طمع؟ جاه طلبی؟ انحصار طلبی؟ تمایز؟ رفاه؟ تهدیدهای زندگی؟ نیاز به بروز بودن و عقب نماندن از قافله بشری؟ پاسخ به احساس غرور؟ کدام انگیزه ها نقش بیشتری دارند در خریدهای ما؟ انگیزه های مثبتی مثل به روز بودن، انحصار طلبی،رفاه و تمایز؟ یا انگیزه های منفی مثل غرور وفخر فروشی، ترس، تهدید یا…؟ پرزنت چیست و تکنیکهای پرزنت انگیزه های هر خریدار از خرید خود متفاوت است، نقش فروشنده موفق در این بخش بیشتر نمایان می‌شود؛ شناسایی آرمان شهر، یک خریدار و تقویت آن.

همانطور که پیش از این گفته شد فروش ارائه بهبود و درمان است برای دردهایی که تاکنون تسکین نیافته اند. اما فروش گاهی ارائه درمان است برای دردهای که هنوز در مرحله کمون قرار دارند و هنوز خریدار نیاز اساسی خود را به خرید احساس نکرده است. در این مرحله می توان از تکنیک ایجاد درد و ارائه درمان بهره برد. (کمون مرحله ای از بیماری است که عامل بیماری هنوز شناخته نشده، در این مرحله عامل در بدن میزبان حضور دارد ولی میزبان از وجود ان آگاهی ندارد، در مرحله کمون درمان صرف هزینه و انرژی کمتری را در پی دارد و به مراتب آسان تر از دوره حاد بیماری است) همه به خاطر داریم که چند سال پیش اپیدمی فروش تلفنی کپسول های آتش نشانی در حال گسترش بود، اما بیشترین فروشی که این نوع کالا داشت با همین تکنیک ایجاد درد و ارائه درمان صورت میگرفت، دردی که شاید در صورت خرید نکردن تبدیل به فاجعه ای غیر قابل جبران میشد. بسیاری از مشاغل با این تکنیک به فروش خود دست می یابند مثل فروش بیمه های عمر، بیمه های مسئولیت، پکیج های کمک های اولیه و… شما چند مورد از این مشاغل را می‌شناسید؟

asman بازدید : 48 شنبه 03 خرداد 1399 نظرات (1)

مهارت های خوب صحبت کردن و فن بیان موضوع بسیار مهمی است که هر انسان موفقی باید آن را کسب کند . فن بیان در همان توان سخن گفتن (در هر شرایط و زمان) است. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته باشید. در این بخش از نمناک راه های افزایش مهارت فن بیان را آورده ایم. برای افزایش مهارت فن بیان چه کنیم؟ گوش دادن برای داشتن فن بیان خوب باید به نوع صحبت کردن دیگران توجه کنیم و به حرف های آنها خوب گوش دهیم بنابراین به صحبت های دیگران توجه کنید، لحن شان، ریتم و.. ببنید و دریابید رمز عالی بودن فن بیان آنها چیست؟ فن بیان خوب اعتماد به نفس برای داشتن فن بیان خوب و روان صحبت کردن با دیگران، اعتماد به نفس خو د را بالا ببرید. داشتن اعتماد به نفس بالا سبب می شود که هنگام سخنرانی به موضوع مسلط شوید و در برابر هر ذهنیتی که به شما ناتوانی را القا می کند ایستادگی کرده و خو د را کاماً مسلط و توانا بشمارید و به خود تلقین کنید که توانا، قادر، مسلط بر خود، سخنرانی ماهر و زبر دست هستید. مطالعه مطالعه کتابهای گوناگون سبب می شود تا با واژه ها و کلمات و جمله بندی های مختلف بیشتر آشنا شوید و هنگام نیاز از آن استفاده کنید و سطح قدرت و توان خو د را بالا ببرید. مدیریت استرس مدیریت استرس و اضطراب از جمله کمک کننده ترین مهارت ها برای داشتن فن بیان خوب است زیرا مهارت مدیریت استرس و کنترل هیجانات درونی سبب می شود تمرکز فکری سخنران بر روی ارائه اطلاعات افزایش یابد. مهارت کنترل حجم صدا برای داشتن فن بیان خوب صدای شما باید رسا و واضح باشد یعنی صدا شما نباید لرزش داشته باشد و حجم صدا به صورت نا منظم و نا موزون باشد تا مخاطب به شنیدن مطالب شما علاقمند شود. تلفظ صحیح کلمات و شمرده صحبت کردن برای کنترل بیشتر بر روی سخنرانی باید کلمات را دقیق و صحیح تلفظ نمایید زیرا عجله در ارائه و بیان مطالب باعث از بین رفتن رشته تفکرات مخاطب می شود. شمرده صحبت کردن به نفوذ کلام شما کمک می کند و سبب می شود کلمات به صورت مناسب در جای مناسب در ذهن شنوندگان بنشیند. کتاب فن بیان pdf

asman بازدید : 119 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

در مقاله چگونه خجالت را کنار بگذاریم می‌خوانید خجالت چیست؟ ویژگی های افراد خجالتی راه های از بین بردن خجالتی بودن (10 تکنیک طلایی برای از بین بردن خجالت و کمرویی) اگر شما از مانع بزرگ خجالت عبور کردید که بهتان تبریک می‌گویم. چون گام بلندی برای رسیدن به موفقیت برداشتید. اما اگر هنوز درگیر این مشکل هستید، بهتان توصیه می‌کنم حتماً برای رفع آن اقدام کنید. حتی از همین الآن! چون شاید تا یک ساعت دیگر خجالت بازهم یک موقعیت خوب و درجه یک را ازتان بگیرد. پس با این مقاله همراه باشید تا به خاطر کمرو بودنتان، دوباره موقعیت و فرصت مهمی را برای رسیدن به موفقیت از دست ندهید… حتماً بخوانید: راه های افزایش اعتماد به نفس خجالت چیست؟ لغت نامه دهخدا درباره معنی خجالت می‌گوید: شرم، شرمساری، شرمندگی و خود کم پنداشتن. به نظر ویکی پدیا خجالت یک عاطفه اجتماعی است که در روابط اجتماعی ظاهر می‌شود. اما اگر بخواهیم به زبان ساده تر آن را بررسی و تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم که خجالت کشیدن یعنی “نداشتن توانایی و اعتماد به نفس در برقراری ارتباط” با این تعریف احتمالاً متوجه شده اید که یک فرد خجالتی هستید یا نه. درست می‌گویم؟ اگر فردی خجالتی هستید، که حتماً تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. چرا که قرار است 10 تکنیک ساده و کاربردی برای رفع مشکل خجالت بیان کنیم. اما اگر هنوز هم فکر می‌کنید فردی خجالتی نیستید، حتماً نگاهی به ویژگی های افراد خجاتی که در ادامه برایتان نقل کرده ام بیندازید تا خیالتان از این بابت راحت شود و یا اگر فهمیدید خجالتی هستید، بتوانید آن را به راحتی از بین ببرید… من خیلی خجالتی هستم چکار کنم خجالت و کمرویی خجالت و کمرویی ویژگی های افراد خجالتی افراد خجالتی معمولاً یک سری ویژگی های مشترک با یکدیگر دارند که آن ها را از بقیه متفاوت می‌کنند. این افراد معمولاً: معمولاً دچار کم حرفی هستند. در جمع زیاد حضور پیدا نمی‌کنند و همیشه دور از اجتماع هستند. چون توانایی های خودشان را جدی نمی‌گیرند و فکر می‌کنند نسبت به دیگران درجه خیلی پایین تری دارند. از دیگران انتقاد نمی‌کنند چون فکر می‌کنند نظرشان اشتباه است و یا فرد مقابل از دستشان ناراحت می‌شود. ( به قول خودمون روشون نمیشه!) وقتی ازشان انتقاد می‌کنند خیلی سریع آن را (حتی اگر اشتباه باشد) می‌پذیرند و می‌گویند که اشتباه از من بوده! تعریف هایی که ازشان می‌شود را قبول ندارند و فکر می‌کنند دیگران دارند در موردشان غلو می‌کنند! احساس می‌کنند دیگران توجه زیادی بهشان نمی‌کنند و خیلی آن ها را جدی نمی‌گیرند. (البته نکته ای دقیقاً مخالف این نکته هست که بعضی افراد خجالتی فکر می‌کنند زمین و زمان توجه شان به آنهاست و همیشه محتاط اند. در نتیجه از انجام کارهای بزرگ و حتی بعضاً معمولی خودداری می‌کنند که مبادا اشتباهی از آنها سر بزند. دیل کارنگی، نویسنده کتاب آیین دوست یابی می‌گوید: برای مردم، سردرد خودشان، از مرگ شما مهم تر است!) خب، حالا که ویژگی های یک فرد خجالتی را متوجه شدید، آیا شما یک فرد خجالتی هستید؟ اگر هستید حتماً تا انتها با این مقاله همراه باشید چون در ادامه راه های از بین بردن و خجالت و کمرویی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد…

asman بازدید : 53 سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

مفهوم اثربخشی در مدیریت با تغییر میزان موفقیت نتایج حاصل از كار باید مهمترین هدف مدیر باشد. بازدهی كار یك مدیر نیز باید ازطریق صادره های مدیریت سنجیده شود نه ترس از تدریس میزان وارده ها یعنی موفقیتهای كاری او، نه مجموعه كارهایی كه به وی محول می شود یا در روز انجام می دهد. اثربخشی چیزی است كه از راه اعمال صحیح مدیریت به دست می آورد و انجام می دهد. اثربخشی چیزی است كه مدیر از راه اعمال صحیح مدیریت به دست می آورد و به صورت بازده كار ارائه می كند. تعریف اثربخشی عبارت است از میزان موفقیت مدیر در زمینه بازدهی و نتایج كاری است كه به او محول شده است. درمورد مفهوم اثربخشی آموزش تعریف جامع و مشخصی وجود ندارد زیرا فرایند دستیابی به آن، كار دشواری است. ارزیابی اثربخشی آموزش یعنی اینكه تاحدودی تعیین كنیم آموزشهای انجام شده تاچه حد به ایجاد مهارتهای موردنیاز سازمان به صورت عملی و كاربردی منجر شده است. ارزیابی اثربخشی آموزش یعنی: تعیین میزان تحقق اهداف آموزشی، تعیین نتایج قابل مشاهده از كارآموزان در اثر آموزشهای اجراشده، تعیین میزان انطباق رفتار كارآموزان با انتظارات نقش سازمانی، تعیین میزان درست انجام دادن كار كه موردنظر آموزش بوده است، تعیین میزان تواناییهای ایجادشده در اثر آموزشها برای دستیابی به هدفها. باتوجه به مباحث بالا باید گفت كه اثربخشی آموزش ازطریق بررسی كارایی درون و برونی نظام آموزش سازمانی تعیین می گردد. یعنی اگر بتوانیم كارایی درونی و برونی سیستم آموزش سازمانها را اصلاح كنیم تقریبا اثربخشی آموزش تضمین می شود (ایرج سلطانی، تدبیر). ارزشیابی ارزشیابی در لغت به مفهوم یافتن ارزشهاست، درواقع ارزشیابی قسمتی از فرایند بقای انسان است به ترتیبی كه پیوسته درصدد ارزشیابی اعمال و تجربه هایی است تا عملكرد آینده، رضایت بیشتری را به دست آورد. ارزشیابی فرایندی پیچیده است كه در جستجوی عوامل مربوط به عملكرد و اثربخشی یك طرح یا پروژه می پردازد تا انجام پذیری آن را تشخیص داده، راه حلهایی برای مشكلات اجرایی بیابد و پروژه ها و طرحهای مفیدتری برای آینده طراحی كند. (درآمدی بر ارزشیابی فعالیتهای آموزشی و ترویجی، 1373) در ارزیابی نظامهای آموزشی معمولا مفاهیم كیفیت، كارایی و اثربخشی موردتوجه قرار می گیرد. كیفیت با كارایی و اثربخشی رابطه مستقیم دارد. كیفیت نظام آموزشی عبارت است از میزان تطابق وضعیت موجود با هریك از حالتهای زیر: 1 – استانداردها (معیارهای ازقبل تعیین شده)؛ 2 – رسالت، هدف و انتظارات (CRAFT, 1994). كیفیت نظام آموزشی را می توان برمبنای هریك از عناصر (عوامل تشكیل دهنده) نظام آموزشی ارزیابی كرد. عناصر آموزشی عبارتنداز: ! درونداد؛ ! فرایند؛ ! محصول؛ ! برونداد و پیامد. براساس عناصر نظام آموزشی می توان كیفیت را به شرح زیر مطرح ساخت. ! كیفیت دروندادها: عبارت است از میزان تطابق دروندادهای نظام (ویژگیهای رفتار ورودی یادگیرندگان، قابلیتهای مدرسان، برنامه درسی و غیره) با استانداردهای ازقبل تعیین شده و هدفها (انتظارات). ! كیفیت فرایند: عبارت است از میزان رضایت بخشی فرایندهای یاددهی – یادگیری و سایر فرایندها (ساختی، سازمانی و فرایند پشتیبانی). ! كیفیت محصول: عبارت است از اینكه تاچه اندازه بروندادهای واسطه ای نظام (نتایج امتحانات نیمسال تحصیلی، ارتقای از یك دوره به دوره بالاتر و...) رضایت بخش هستند. به عبارت دیگر، میزان رضایت بخشی هریك از بروندادهای واسطه ای می تواند نمایانگر كیفیت نظام آموزشی باشد. ! كیفیت بروندادها: عبارت است از اینكه تاچه اندازه نتایج نظام آموزشی (دانش آموختگان، نتایج پژوهشها و آثار علمی دیگر، خدمات تخصصی عرضه شده) در مقایسه با استانداردهای ازقبل تعیین شده یا اهداف و انتظارات رضایت بخش هستند. ! كیفیت پیامدها: عبارت است از اینكه وضعیت اشتغال به كار و یا پیامد آموخته ها در شغل افراد (از دیدگاه خود و جامعه استفاده‌كننده از خدمات آنان) رضایت بخش است. (بازرگان، 1380) فرایند ارزشیابی ارزشیابی فرایندی برای قضاوت درباره شایستگی یا ارزش چیزی به حساب می آید. هدف اصلی از ارزشیابی حرفه ای، تولید اطلاعاتی است كه می تواند در طرح ریزی و اجرای برنامه ها برای بالابردن كیفیت زندگی مورداستفاده قرار گیرد. ارزشیابی ممكن است در اشكال مختلف نظیر: ارزیابی نیازمندیها، ارزشیابی فراگیران، ارزشیابی كاركنان، ارزیابی اثربخشی، تحلیل هزینه ها و سودمندی و دیگر انواع آن صورت گیرد. ارزشیابی مطالعه ای است كه برای كمك به مخاطبان، درجهت قضاوت و بهبود ارزش بعضی از اهداف تربیتی، طراحی و هدایت شده است. براساس عناصر نظام آموزشی می توان ارزیابی را به شرح زیر مطرح كرد: ! ارزیابی عوامل درونداد: درمیان عوامل درونداد نظام آموزشی 3 عامل از جمله مهمترین عوامل منظور می شود: یادگیرنده – مدرس – برنامه درسی. ! ارزیابی فرایند: در نظام آموزشی می توان 3 دسته فرایند را موردنظر قرار داد: فرایند ساختی – سازمانی، فرایند یاددهی – یادگیری، فرایند پشتیبانی – برقراری امور. ! ارزیابی بروندادها و پیامدها: ازجمله جنبه های دیگری كه برای فراهم آوردن كیفیت در نظام آموزشی باید ارزیابی شود، برونداد واسطه ای، برونداد نهایی و پیامدهاست. ! ارزیابی اثربخشی: منظور از ارزیابی كارایی آموزشی قضاوت درباره آن است كه برای سطح مطلوب برونداد (دانش آموخته، آثار علمی، خدمات تخصصی)، چه حداقلی از درونداد (ویژگیهای یادگیرنده، ویژگیهای معلم، بودجه و غیره) و فرایند (یاددهی، یادگیری و غیره) كفایت می كند. به عبارتی، منظور از كارایی آموزشی آن است كه برای سطح معینی از عوامل درونداد، برونداد آموزشی به حداكثر رسانده شود. اثربخشی در ادبیات مدیریت، اثربخشی را انجام كارهای درست و كارایی را انجام درست كارها تعریف كرده اند. مفهوم اثربخشی در درون مفهوم كارایی جا دارد، البته اثربخشی لزوما در چارچوب برنامه خاصی كه تحت ارزشیابی است باید تعریف شود. منظور از اثربخشی (EFFECTIVENESS) درواقع بررسی میزان موثربودن اقدامات انجام شده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است. به عبارتی ساده تر در یك مطالعه اثربخشی، میزان تحقق اهداف اندازه گیری می شود. اما به نظر می رسد برای تعریف مفهوم اثربخشی می‌بایست گامی فراتر نهاد، به این معنا كه اثربخشی هنگامی در یك دوره آموزش حاصل خواهد شد كه اولا نیازهای آموزشی به روشنی تشخیص داده شود. ثانیا برنامه مناسبی برای برطرف ساختن نیازها طراحی شود. ثالثا برنامه طراحی شده به درستی اجرا گردد و رابعا ارزیابی مناسبی از فرایند آموزش و درنهایت دستیابی به اهداف انجام شود. نكته مهم و اساسی درمورد اثربخشی آموزشی آن است كه قبل از آنكه درصدد بررسی نحوه اندازه گیری اهداف باشیم، می بایست درپی انجام صحیح فرایند آموزش و اطمینان از تحقق آن در هر مرحله از این فرایند باشیم. با مطالعه تاریخچه كیفیت درمی یابیم كه در گذشته ای نه چندان دور، تولیدكنندگان برای اطمینان از كیفیت به بازرسی محصول نهایی توجه داشتند و درواقع بازرسی زمانی انجام می شد كه محصول تولیدشده بود و فرصتی برای رفع خطاهای احتمالی وجود نداشت درحالی كه با طرح موضوع تضمین كیفیت بحث ایجاد كیفیت و اطمینان از وجود آن طی مراحل مختلف تولید مطرح گردید. درمورد اثربخشی آموزشی نیز دقیقا وضع به همین گونه است. بدین معنا كه اندازه گیری اثربخشی به صورت مطلق و در پایان یك دوره آموزشی رویكرد كاملی نیست. اثربخشی و كیفیت آموزش، می بایست در طول فرایند آموزش ایجاد و تضمین گردد و در پایان این فرایند برای اطمینان از صحت اقدامات و تحقق اهداف موردبررسی و اندازه گیری قرار گیرد. هدف و ضرورت اثربخشی باتوجه به گسترش برنامه ها و مراكز آموزشی وزارت نیرو كه مستلزم صرف منابع انسانی، مالی و مادی فراوانی است كه تامین این منابع موجب حساسیت بیشتر مدیران و شركت كنندگان در دوره ها نسبت به آموزش شده است. بررسی میزان اثربخشی دوره ها و ارائه بازخورد اطلاعاتی به افراد پاسخی منطقی به این حساسیت است. یك نمونه از روشها و ابزار ارزیابی اثربخشی عبارت است از: پرسشهای ارزیابی اثربخشی: هدف ارزیابی اثربخشی در راستای پاسخ به پرسشهای زیر است: ! آیا حضور در دوره های آموزشی و ارتقای دانش شركت كنندگان، موثر بوده است؟ ! آیا ارتقای دانش شركت كنندگان در دوره های آموزشی، در طول زمان پایدار بوده است؟ ! آیا شركت در دوره های آموزشی در دوره های آموزشی در ارتقای سطح مهارت شغلی یا انجام وظایف محوله موثر بوده است؟ ! آیا ارتقای مهارت شغلی شركت كنندگان در دوره های آموزشی در طول زمان پایدار بوده است؟ ! اجرای دوره های آموزشی علمی – كاربردی تا چه میزان در تحقق اهداف آموزشی فوق بوده است؟ ! آیا دوره های آموزشی نیاز شركت كنندگان را تامین كرده است؟ ! آیا شركت كنندگان در دوره ها از امكانات و نحوه برگزاری دوره های آموزشی رضایت دارند؟ مثالهای زیر در ارتباط با مفاهیم اثربخشی استادان و برنامه درسی در طراحی پرسشها و پرسشنامه های مربوطه می توان مورداستفاده قرار گیرد: مثال 1: معلم كارامد و موثر: الف: دانش درباره موضوع درسی: آیا معلم دانش و معلومات موردنیاز را دارا است؟ ب: سازماندهی و وضوح ارائه مطالب در گروه: آیا مطالب معلم سازمان یافته است؟ آیا راهبردهای تدریس آگاهانه مورداستفاده قرار می گیرد؟ آیا نكات مهم به صورت خلاصه ارائه می شود؟ ج: تعامل بین معلم و شاگرد: آیا در كلاسهای درس بحث صورت می گیرد؟ آیا همه حاضران به پرسیدن پرسشهای خود تشویق می‌شوند؟ د: سطح علاقه و هیجان: آیا معلم نسبت به امر تدریس علاقه نشان می دهد؟ آیا معلم به فراگیران احترام قائل می شود؟ ه: استفاده از مواد آموزشی: آیا مواد آموزشی مورداستفاده قرار می گیرد؟ و: پیشرفت فراگیران: آموزشهای فراگیران تاچه حدی است؟ چه نوع آموزشی می بینند؟ ز: دادن بازخورد به فراگیران درمورد پیشرفت آنان: آیا معلم صادقانه و درعین حال با ظرافت فراگیران را از چگونگی پیشرفت خود مطلع می كند؟ ط: كمك به انتقال آموخته ها به خارج از كلاس: آیا معلم امر انتقال آموخته های كلاس را به خارج از كلاس تسهیل می كند؟ آیا در كلاس، طرح ایجاد درآمد ارائه می شود. مثال 2: ارزشیابی اثربخشی برنامه درسی: برای رسیدن به اجزای زیر، اثربخشی برنامه درسی را می توان تحلیل مفهومی كرد: 1 – مناسبت عمومی (برنامه درسی)؛ 2 – استانداردها؛ 3 – عملی بودن؛ 4 – كیفیت؛ 5 – امكانات داخلی جهت تشخیص اشتباهات؛ 6- سودمندی؛ 7 – كفایت؛ 8 – ارتباط؛ 9 – پاسخ به نیازهای فراگیران؛ 10 – ثبات محتوا و روش؛ 11 – ثبات درونی؛ 12 – وضوح و روشنی؛ 13 – مناسب بودن اهداف برنامه؛ 14 – تازگی و به روز بودن؛ 15 – توازن؛ 16 – اجتناب از بروز اختلال در امر تدریس ازطریق پیش بینی مشكلاتی كه فراگیران با آن مواجه می شوند. (ترجمه دكتر خدایار ابیلی، 1375) نتیجه گیری همان طور كه می دانیم جامعه روز به روز درحال تغییر است و حركت در راستای این تغییرات كاری پرزحمت و كمی مشكل. بیشتر سازمانها به دنبال راه حلی برای حل این مشكل هستند. راه حلی كه توسط بیشتر صاحبنظران عنوان شده، آموزش و بهسازی منابع انسانی است. در همین راستا بیشتر سازمانها اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در سطح سازمان خود كرده اند. در گام بعدی به منظور حصول اطمینان ازاجرای درست این دوره ها، اقدام به ارزشیابی دوره های آموزشی كرده اند كه مقوله ارزیابی اثربخشی هم مربوط به همین گام است. به طوركلی در اثربخشی توجه به نكات زیر ضروری است: ! توجه به ماهیت ارزشیابی و اثربخشی؛ ! جایگاه اثربخشی در برنامه درسی و... . ارزشیابی اثربخشی (تحقق یافتن هدفها) به منظور تصمیم گیریهای مربوط به ادامه، قطع، تعدیل یا گسترش برنامه است.

asman بازدید : 47 یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

( ارائه چیست و چگونه در آن بهترین باشیم؟ ) یک ارائه می‌تواند از صحبتی کوتاه برای گروه کوچکی از همکاران و آشنایان، تا یک سخنرانی طولانی برای گروهی از افراد غریبه متغیر باشد. نوع و تعداد حضار، رسمی یا غیررسمی بودن، کوچک یا بزرگ بودن فرقی نمی‌کند؛ بهترین ارائه قادر است شنوندگان را نسبت به موضوع مطلع و علاقه‌مند نماید. آن‌ها می‌خواهند راجع به موضوع بیشتر بدانند و اغلب نظرات و سوالاتی دارند. برعکس، یک ارائه بد شنونده را خسته یا گیج کرده و اغلب باعث می‌شود فکر کند که چرا وقت خود را این‌گونه هدر داده است. ارائه ضعیف از اهمیت موضوع می‌کاهد و می‌تواند برای شهرت ارائه کننده زیان‌بار باشد. ارائه ها علاوه بر تفاوت در مدت و شکل، می‌توانند در شیوه نیز متفاوت باشند. هدف اصلی یک عرضه مبادله نظرات و اطلاعات است. ابزار مؤثر مبادله نظرات و اطلاعات می‌تواند متفاوت بوده و شامل ترغیب، راهنمایی، القاء، یا سرگرمی باشد. بدون توجه به مدت، شکل، یا هدف، ارائه ها ابزار مهم و مفیدی در تمام عرصه‌های کسب و کار هستند. با وجود اهمیت آن‌ها، تعجب برانگیز است که تنها کلاس‌های معدودی در رابطه با چگونگی ارائه مؤثر در دسترس هستند. در شرکت‌ها معمولا عرضه به یک نفر محول شده، و سپس وی را به میل خود می‌گذارند. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد از صحبت در یک جمع عمومی به عنوان بزرگ‌ترین ترس‌شان یاد می‌کنند. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو می‌توانید پیرامون موضوع‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات جامعی را به‌دست بیاورید. ارائه کردن یا ارائه نکردن اولین و مهم‌ترین سوال این است که آیا این عرضه اختیاری است یا الزامی. اگر اختیاری است شما باید پیش از موافقت برای عرضه چند سوال مهم از خود بپرسید. آماده سازی برای یک ارائه زمان می‌برد. یک تخمین ساده برای یک ارائه مؤثر این است که برای هر دقیقه عرضه به ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان آماده‌سازی نیاز داریم. آیا پیش از ارائه زمان کافی برای آماده‌سازی کامل دارید؟ به علاوه، آیا در مورد موضوع علاقه‌مند، هیجان‌زده، و به اندازه کافی مطلع هستید تا ارائه مؤثر و هیجان‌انگیزی داشته باشید؟ اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات به وضوح «نه» است، شما جدا باید پیشنهاد ارائه را رد کنید. ترس از کنفرانس در دانشگاه

asman بازدید : 55 شنبه 20 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

۲. تقویت دیافراگم برای رفع لرزش صدا وقتی بدانیم که دیافراگم چیست و کجا قرار دارد، بهتر می‌توانیم آن را تقویت کنیم. مثلا وقتی از حمام خارج می‌شوید و دور خود حوله می‌پیچید، تمرینی نیز برای قوت بخشیدن به دیافراگم انجام بدهید: سعی کنید ضمن اینکه حوله دور کمرتان بسته‌اید، طوری نفس خود را رو به داخل ببرید که حوله باز شود. این کار باید طوری صورت بگیرد که شانه‌ها و سینه‌تان ثابت باشد و رو به بالا حرکت نکند. وقتی از دیافراگم نفس می‌کشید، صدایتان بلندتر و قوی‌تر می‌شود و دیگر خبری از لرزش صدا نخواهد بود. ۳. خروج بازدم به‌تندی برای سرعت بخشیدن به تنفس لرزش صدا- تنفس عمیق به کمک دیافراگم نفس خود را به درون حبس کنید و سپس نفس‌تان را از میان دندان‌ها به بیرون بدهید. البته این کارها را باید در شرایطی انجام بدهید که صاف و مستقیم ایستاده‌اید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید. این کار باعث می‌شود دیافراگم‌تان قوی و لرزش صدا رفع بشود. ۴. تمرینات صدا برای گسترش وسعت آن یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود هنگام صحبت کردن، صدایتان نلرزد، بالا بردن وسعت تُن و لحن صدا است. لرزش صدا در برخی از افراد توأم با شکست کلمات در هنگام ادای آنهاست. با انجام تمرینات زیر تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری خواهید کرد: با گفتن این آوا به صدای خود تمرین بدهید: «امم… ممم» این آوا شبیه صوتی است که هنگام ابراز خوشمزه بودن غذا به‌کار می‌برید. «امم… مم» یا «امم… همممم». یادتان باشد در خلال انجام این تمرین، از دیافراگم تنفس کنید و به کمک نفس‌هایتان این اصوات را بلند از دهان خارج کنید. این تمرین را ۵ بار تکرار کنید. این حرکت هم بامزه است و هم بسیار مفید. چند بار پشت سر هم بگویید: «نِی نِی نِی نِی…. ». این اصوات را با صدایی پایین از دهان خارج کنید و به مرور صدایتان را بالا ببرید. چندین مرتبه با خود بگویید: «اووو….اییییی». سعی کنید بلندی صدایتان را در حین ادای این اصوات کم و زیاد کنید. بگویید: «ممممممم…. ». این کار را تا زمانی انجام بدهید که نفس‌تان یاری می‌کند. در طول گفتن این حروف به زنگ صدا در ناحیه دهان و حالت چهره دقت کنید. این حرکت را نیز ۵ بار تکرار بفرمایید.علت لرزش صدا هنگام صحبت

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 1,464
  • بازدید کلی : 3,968